Színházi- és komplex művészeti játékok óvodásoknak és első osztályosoknak

Repertoár: Egy különös tó, Holle asszony, A jószívű madár

Szabad időpontok: egyeztetés szerint.

 

Egy különös tó

Téma: érdekérvényesítés, környezetvédelem

A történet egy csodaszép hegyoldalon elhelyezkedő erdő közepén található különös tóban élő állatokról szól. A tóban olyan állatok élnek, akiket a gyerekek találnak ki, és ezeknek a tavi állatoknak a szerepébe bújva játsszák végig az izgalmakkal teli történetet. Annyit tudunk erről a különös tóról, hogy itt nagyon szeretnek élni a tavi állatok, nagy az egyetértés közöttük, rendkívül összetartóak, nincs vita, mindent meg tudnak beszélni egymással. A játék során a tavi állatok hétköznapjairól játszunk először. Aztán egyszer érkezik egy ember, aki a tó mellé szeretne építkezni. Az, hogy hogy reagálnak erre a tavi állatok, az a játék során derül ki.

A színházi játék időtartama: 60-70 perc

Helyszín: az adott óvodás csoport csoportszobája vagy osztályterem

 

Holle asszony

Téma: bátorság, segítőkészség

A színházi játék során a gyerekek egy olyan Meseországban lakó manócsapatról játszanak, akik mindig minden nehézséget legyőznek, bátrak, és rendkívül segítőkészek. Meseországban egy lánnyal találkoznak, aki elvesztette az orsóját, így a kútba ugrott érte, de egyelőre nem találja azt, emiatt a manóktól kér segítséget. A gyerekek mint manók végigkísérik a lányt a Holle asszonyhoz vezető úton. A résztvevők az aranyeső jutalmát együtt kapják meg a szorgos lánnyal, és a Holle asszony élőszavas elmesélésével zárul a színházi játék.

A színházi játék időtartama: 60-70 perc

Helyszín: az adott óvodás csoport csoportszobája vagy osztályterem

 

Komplex művészeti játékokról általánosan

A komplex művészeti játék magában foglalja a drámajáték és a zeneterápia találkozását. Az óvodás gyerekekkel drámajátékon és zenén keresztül játsszunk és gondolkodunk együtt a mesében előforduló emberi helyzetekről, érzésekről. Ez a két művészeti ágat magába foglaló játékunk lehetőséget ad a gyerekeknek arra, hogy a mesében megtalálható érzéseket, viselkedéseket értelmezni tudják az óvodások. A résztvevők cselekvő alkotótársakká válnak a komplex művészeti játék során, a kreativitásuk felszabadul, és játékon keresztül új gondolatokat, ötleteket próbálhatnak ki. Fontosnak tartjuk azt, hogy megtapasztalhassák, hogy hatással tudnak lenni a történetekben felmerülő kihívásokkal teli helyzetekre, vagyis a körülöttük lévő világra, ami megerősíti őket személyiségük, tetteik erejében.

 

A jószívű madár

Téma: különlegesség, elfogadás

A jószívű madár című Puerto Rico-i mesén keresztül az óvodás korosztállyal arról játszunk, zenélünk és gondolkodunk közösen, hogy mitől válik valaki különlegessé.

A történet egy olyan madárról szól, aki úgy látja, úgy érzi, hogy ő nem szép, és nincsen semmilyen különleges tulajdonsága, még énekelni sem tud. Nagy elkeseredésében vándorútra indul, melynek a célja az, hogy rájöjjön arra, hogy mi haszna a világon.

Zenén, színházi- és drámajátékon keresztül hangolódunk rá a mese főszereplőjének a helyzetére, hogy milyen az, amikor valaki azt érzi, hogy ő nem szép, hogy ő nem különleges, és a művészeti eszközök segítségével megtapasztalják a gyerekek azt, hogy hogyan segíthetnek egy szomorú kislánynak, egy elkeseredett, magányos idős embernek, és egy olyan kisfiúnak, akit kiközösítettek a társai. A közös játékunkban elhangzik élőszóban a mese és zárásként minden résztvevő visszajelezhet a csoporttársának, hogy miben látja őt különlegesnek.

A komplex művészeti játék időtartama: 70 perc

Helyszín: az adott óvodás csoport csoportszobája vagy osztályterem

A komplex művészeti játék Kassai Rékával, a Hangvarázs Műhely zene- és meseterapeutájával jött létre.

Érdeklődés